۲-۱-۵) سبکهای تعارض… ۱۶
۲-۱-۵-۱) انعطاف‌پذیری ۱۶
۲-۱-۵-۲) اجتناب ۱۷
۲-۱-۵-۳) رقابت‌جویی ۱۷
۲-۱-۵-۴) حل مسئله‌ی مشارکتی ۱۷
۲-۱-۵-۵) مصالحه. ۱۷
۲-۱-۶) دیدگاه های تعارض… ۱۸
۲-۱-۷) عوامل منجر به تعارض… ۱۹
۲-۱-۷-۱) تعارض عاطفی ۱۹
۲-۱-۷-۲) تعارض اساسی ۲۰
۲-۱-۷-۳) تعارض سود. ۲۰
۲-۱-۷-۴) تعارض ارزشها ۲۰
۲-۱-۷-۵) تعارض هدف ۲۰
۲-۱-۸) منابع تعارض… ۲۰
۲-۱-۸-۱) تعارض اقتصادی ۲۰
۲-۱-۸-۲) تعارض ارزش… ۲۱
۲-۱-۸-۳) تعارض قدرت ۲۱
۲-۱-۹) کاربردهای تعارض… ۲۲
۲-۱-۹-۱) شناخت ایجاد تعارض… ۲۲
۲-۱-۹-۲) کاربرد تعارض به عنوان امنیت برای حفظ گروه ۲۲
۲-۱-۹-۳) تعارض پیوستگی گروهی را افزایش میدهد؛ ۲۲
۲-۱-۹-۴) تعارض قدرت افراد و گروه ها را میآزماید. ۲۲
۲-۱-۹-۵) انرژی حرکت تعارض… ۲۲
۲-۱-۱۰) فرایند تعارض… ۲۲
۲-۱-۱۰-۱)  گام I : مخالفتهای بالقوه یا ناسازگاری ۲۲
۲-۱-۱۰-۲)  گامII: بروز تعارض… ۲۳
۲-۱-۱۰-۳)  گام III: نیت ۲۴
۲-۱-۱۰-۴)  گام IV: رفتار. ۲۴
۲-۱-۱۰-۵)  گام V: رهآورد. ۲۵
۲-۱-۱۱) تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب ۲۵
۲-۱-۱۲) تاثیرات مثبت و منفی تعارض… ۲۶
۲-۱-۱۳) هوش هیجانی و تعارض… ۲۷
بخش دوم: هوش هیجانی
۲-۲-۱) مقدمه. ۲۹
۲-۲-۲) تعاریف و مفاهیم هوش هیجانی ۳۰
۲-۲-۳) تاریخچه هوش هیجانی ۳۱
۲-۲-۴) ابعاد هوش هیجانی ۳۴
۲-۲-۵) تفاوت هوش هیجانی و بهره هوشی ۳۶
۲-۲-۶) نظریه های هوش هیجانی ۳۷
۲-۲-۶-۱) نظریه های هوش هیجانی ۳۷
۲-۲-۶-۲) نظریه های های توانایی ۳۷
۲-۲-۶-۳) نظریه های ترکیبی ۳۸
۲-۲-۷) مدل های هوش هیجانی ۳۸
۲-۲-۷-۱) مدل توانایی مایر و سالووی ( ۱۹۹۷) ۳۸
۲-۲-۷-۲) مدل ترکیبی گلمن (۱۹۹۵) ۴۰
۲-۲-۷-۳) مدل ترکیبی بار-آن (۱۹۹۷) ۴۱
۲-۲-۷-۴) مدل هوش هیجانی دولویکس و هیگس… ۴۴
۲-۲-۸) هوش هیجانی در سازمان و مدیریت ۴۵
۲-۲-۹) کاربردهای هوش هیجانی در محیط ۴۶
۲-۲-۱۰) تقویت هوش هیجانی ۴۷
۲-۲-۱۱) جمع بندی تئوری های هوش هیجانی ۴۷
۲-۲-۱۲) ویژگی مدیر با هوش هیجانی ۴۸
۲-۲-۱۳) رابطه هوش هیجانی و عملکرد. ۵۰
بخش سوم: خلاقیت
۲-۳-۱) مقدمه. ۵۳
۲-۳-۲) تعاریف و مفاهیم خلاقیت ۵۳
۲-۳-۳) سطوح خلاقیت ۵۵
۲-۳-۴) دیدگاه ها در مورد افراد خلاق. ۵۶
۲-۳-۵) عوامل موثر بر خلاقیت ۵۶
۲-۳-۶)  مدلهای خلاقیت ۶۰
۲-۳-۶-۱) الگوی کشش بازار. ۶۰
۲-۳-۶-۲) الگوی فشار فناوری ۶۰
۲-۳-۶-۲) الگوی تلفیقی ۶۱
۲-۳-۷) فرایند خلاقیت ۶۲
۲-۳-۸) خلاقیت سازمانی و عوامل کلیدی موثر در موفقیت آن از دیدگاه صاحب نظران. ۶۵
۲-۳-۹) تفاوت خلاقیت با نوآوری ۶۸
۲-۳-۱۰) تکنیکهای خلاقیت و نوآوری ۷۰
۲-۳-۱۱) ویژگی‌های سازمان خلاق. ۷۶
۲-۳-۱۲) نقش مدیر در پرورش خلاقیت ۷۶
۲-۳-۱۳) هوش هیجانی و خلاقیت ۷۷
بخش چهارم: پیشینه تحقیق
۲-۴-۱) پیشینه مطالعاتی داخل کشور. ۸۰
۲-۴-۲) پیشینه مطالعاتی خارج از کشور. ۸۲
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۳-۱) مقدمه. ۸۶
۳-۲) روش تحقیق ۸۶
۳-۲-۱) جامعه و نمونه آماری ۸۶
۳-۳) روش و ابزار جمعآوری داده ها ۸۷
۳-۳-۱) پرسشنامه هوش هیجانی ۸۷
۳-۳-۲) پرسشنامه خلاقیت ۸۷
۳-۳-۳) پرسشنامه تعارض… ۸۸
۳-۴) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری ۸۸
۳-۴-۱) روایی ۸۸
۳-۴-۲) پایایی ۸۸
۳-۵) روش تجزیه و تحلیل داده ها ۸۹
۳-۶) آزمون نرمالیته. ۸۹
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ­های تحقیق
۴-۱) مقدمه. ۹۱
۴-۲) توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان. ۹۲
۴-۳) توصیف متغیرهای تحقیق ۹۷
۴-۴) فرضیه‎های تحقیق ۱۰۳
فصل پنجم: نتیجه ­گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه. ۱۰۶
۵-۲) نتایج آمار توصیفی ۱۰۶
۵-۲-۱) توصیف پاسخ دهندگان. ۱۰۶
۵-۲-۲) توصیف متغیر هوش هیجانی ۱۰۶
۵-۲-۳) توصیف متغیر خلاقیت ۱۰۶
۵-۲-۴) توصیف متغیر تعارض… ۱۰۷
۵-۳) نتایج آزمون فرضیه‎ها ۱۰۷
۵-۴) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق ۱۰۸
۵-۵) محدودیتهای تحقیق ۱۰۹
۵-۶) پیشنهاداتی برای محققین آینده ۱۰۹
منابع و مأخذ. ۱۱۱
پیوست ها ۱۱۷

 

دانلود متن کامل این پایان نامه در سایت abisho.ir

فهرست جداول
عنوان                                                                                                                   صفحه
جدول ۲-۱: مقایسه سه دیدگاه تعارض… ۱۹
جدول ۲-۲: تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب ۲۶
جدول ۲-۳: تاثیرات مثبت و منفی تعارض… ۲۷
جدول ۲-۴:  مدل هوش هیجانی دانیل گلمن و همکاران. ۳۵
جدول۲-۵ مدل هوش هیجانی مایر و سالووی ۳۹
جدول ۲-۶ مولفه های پیشنهادی گلمن برای هوش هیجانی. ۴۱
جدول ۲-۷ مدل ترکیبی هوش هیجانی بار-آن. ۴۲
جدول ۳-۱: آلفای کرانباخ. ۸۹
جدول ۳-۲: آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق. ۸۹
جدول ۴ -۱) توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. ۹۲
جدول ۴ -۲) توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۹۳
جدول ۴-۳) توصیف متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان. ۹۴
جدول ۴-۴) توصیف متغیر سن پاسخ دهندگان. ۹۵
جدول ۴-۵) توصیف متغیروضعیت تأهل پاسخ دهندگان. ۹۶
جدول ۴-۶) توصیف متغیر هوش هیجانی ۹۷
جدول ۴-۷ ) توصیف ابعاد هوش هیجانی ۹۸
جدول ۴-۸) توصیف متغیرخلاقیت ۹۹
جدول ۴-۹) توصیف متغیرتعارض… ۱۰۱
جدول ۴ -۱۰) توصیف ابعاد تعارض… ۱۰۲
جدول ۴ -۱۱) ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و خلاقیت کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان  ۱۰۳
جدول ۴-۱۲) ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و تعارض در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان. ۱۰۴

 

فهرست نمودار
عنوان                                                                                                                   صفحه
نمودار ۴-۱) میله ای  متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. ۹۲
نمودار ۴ -۲) میله ای  متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۹۳
نمودار ۴-۳) میله ای  متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان. ۹۴
نمودار ۴-۴) میله ای  متغیر سن پاسخ دهندگان. ۹۵
نمودار ۴- ۵) میله ای  متغیر وضعیت تأهل پاسخ دهندگان. ۹۶
نمودار ۴-۶) هیستوگرام  متغیر هوش هیجانی ۹۷
نمودار ۴–۷) راداری ابعاد هوش هیجانی ۹۸
نمودار ۴-۸) هیستوگرام متغیرخلاقیت ۱۰۰
نمودار ۴ -۹) هیستوگرام  متغیر تعارض… ۱۰۱
نمودار ۴–۱۰) راداری ابعاد تعارض… ۱۰۲

 

فهرست اشکال
عنوان                                                                                                                   صفحه
شکل ۱-۱: مدل نظری تحقیق. ۸
شکل۲-۱: پنج سبک مدیریت تعارض. ۱۸
شکل ۲-۲: فرایند تعارض… ۲۵
شکل۲-۳:  مدل کشش بازار. ۶۰
شکل۲-۴:  مدل فشار فناوری ۶۱
شکل ۲-۵ مدل تلفیقی فرایند خلاقیت ۶۱
شکل ۲-۶ فرایند پنج مرحلهای معرفی خلاقیت در سازمانها ۶۵

 

چکیده

 

هدف کلی این تحقیق بررسی ارتباط هوش هیجانی با تعارض و خلاقیت است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده ­ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان اداره آموزش و پروش استان گیلان  با تعداد ۱۵۶۸ نفر است. با توجه به نرمال بودن جامعه آماری، حداقل حجم نمونه از طریق فرمول کوکران به تعداد ۳۰۸ نفر محاسبه شده، که در ادامه کار محقق به تعداد ۳۵۰ پرسشنامه در میان کارکنان با بهره گرفتن از روش نمونه برداری تصادفی توزیع نمود که در نهایت تعداد ۳۱۰ پرسشنامه قابل قبول که بتوان از طریق آن داده ­ها را تجزیه و تحلیل نمود جمع­آوری شد. با تجزیه و تحلیل داده ­ها مشخص گردید در سطح ۹۵% اطمینان بین هوش هیجانی و خلاقیت ارتباط مثبت و همچنین بین هوش هیجانی و تعارض ارتباط منفی وجود دارد.
 
کلمات کلیدی: هوش هیجانی، خلاقیت، تعارض، اداره کل آموزش و پروش استان گیلان

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

فصل اول
کلیات تحقیق

 

رابطه هوش استراتژیک مدیران با توسعه سازمانی و رفتار کارآفرینانه در …

رابطه کارآفرینی و تامین مالی از طریق بدهی در شرکت های پذیرفته …

رابطه پاداش اجتماعی با اعتیاد به کار، تعهد سازمانی و فرسودگی شغلی کارکنان …

۲ ,۱ ,۳ ,۴ ,هوش ,هیجانی ,هوش هیجانی ,پاسخ دهندگان ,توصیف متغیر ,۲۲۲ ۱ ,هیجانی و ,پروش استان گیلان ,متغیر میزان تحصیلات

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تنهای خفته dl اینجا همه چیز هست شرکت هنرپردازان نبض ......تخم جن متوسطه یار وبلاگ تخصصی رشته الکترونیک شریعت نیوز وِمکا مسابقات بمبی ها