۲-۱-۱۰-۱ تئوری اسنادی رهبری ۴۳
۲-۱-۱۰-۲  تئوری رهبری فرهمند. ۴۴
۲-۱-۱۰-۳  رهبر عملگرا و رهبر ایجادکننده تحول. ۴۷
۲-۲ مدیریت دانش… ۴۹
۲-۲-۱ تعاریفی از مدیریت دانش… ۵۰
۲-۲-۲ تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش… ۵۳
۲-۲-۳  طبقه بندی انواع دانش… ۵۷
۲-۲-۴  اهمیت و ضرورت مدیریت دانش… ۵۸
۲-۲-۵  فرایند مدیریت دانش… ۶۰
۲-۲-۶  تئوری های مدیریت دانش… ۶۴
۲-۲-۶-۱ تئوری مدیریت دانش جامع. ۶۵
۲-۲-۶-۲ تئوری مدیریت دانش تیمی ۶۶
۲-۲-۶-۳  تئوری مدیریت دانش جامعه گرا ۶۸
۲-۲-۷  استراتژیهای مدیریت دانش… ۶۹
۲-۲-۸  مزایای مدیریت دانش… ۷۲
۲-۲-۹ دلایل گرایش به مدیریت دانش در سازمان ها ۷۵
۲-۳  اهمیت کتابخانه در جامعه اطلاعاتی ۷۵
بخش چهارم:پیشینه تحقیق. ۸۰
تحقیقات داخلی ۸۰
تحقیقات خارجی ۸۳
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱      مقدمه  ۸۶
۳-۲ روش تحقیق. ۸۶
۳-۳  فرایند اجرای تحقیق. ۸۷
۳-۴ جامعه و نمونه آماری ۸۷
۳-۵  روش جمع آوری اطلاعات ۸۹
۳-۶ ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات ۸۹
۳ -۷ روایی و پایایی ابزار اندازه گیری ۸۹
۳-۸ روش تجزیه وتحلیل داده ها ۹۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات
۴-۱      مقدمه  ۹۷
۴-۲ تحلیل داده ها ۹۸
۴-۲- ۱ بررسی آماری سوالات پرسشنامه. ۹۹
۴-۳ استنباط آماری ۱۰۴
۴-۳-۱  فرضیه اول. ۱۰۴
۴-۳-۲ فرضیه دوم. ۱۰۷
۴-۳-۳ فرضیه سوم. ۱۰۹
۴-۳-۴ فرضیه چهارم. ۱۱۱
۴-۳-۵ فرضیه پنجم. ۱۱۴
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱      مقدمه  ۱۱۸
۵-۲ نتیجه گیری ۱۱۸
۵-۲- ۱ بررسی آماری سوالات پرسشنامه. ۱۱۸
۵-۲-۲  نتایج آمار توصیفی ۱۲۰
۵-۲-۳ نتایج آمار استنباطی ۱۲۴
۵-۳ مقایسه نتایج تحقیق حاضر با تحقیقات گذشته. ۱۲۶
۵-۴ محدودیت های تحقیق. ۱۲۶
۵-۵ پیشنهادات    ۱۲۷
۵-۶ پیشنهادات تحقیقات آتی ۱۲۸
منابع و ماخذ  ۱۲۹
پیوست ۱: پرسشنامه تحقیق. ۱۳۸
پیوست ۲: اهمیت کتابخانه‌ها ۱۴۰

 

۱-۱ مقدمه

 

دانش دارایی غیر ملموسی است که در اقتصاد جدید از دارایی سنتی مهمتر  است. دانش، به عنوان ترکیبی از اطلاعات به همراه تجربه، مفهوم ، تفسیر و بازتاب تعریف شده است. (فیض آبادی ، ۱۳۹۰: ص ۶). دانش سازمانی، دانشی است که به واسطه تعاملات میان فناوری فنون، و افراد در سازمان شکل می‌گیرد. دانش سازمانی خود شامل دانش ضمنی و دانش صریح است. دانش صریح سازمانی دانشی است سازمان یافته، و با محتوایی ثابت که می‌تواند از طریق بکارگیری فناوری اطلاعات ، کدگذاری تدوین و نشر داده شود .(حسینقلی پور،۱۳۸۸:ص۴). مدیریت دانش، مدیریتیست آگاهانه و فعال در ایجاد انتشار و استفاده از دانش برای رسیدن به اهداف استراتژیک.عوامل زیادی با مدیریت دانش در ارتباط هستند که یکی از این عوامل رهبری دانش مدار می باشد. (Sanchez De Pablo and Donate: 2014) در دانش مدیریت، رهبری سازمان در کنار سایر وظایف مدیر یکی از وظایف اساسی و مهم تلقی می‌شود و نقش پراهمیتی در اثربخشی سازمان ایفا می‌کند و رمز موفقیت مدیران در توان هدایت نیروی انسانی تحت سرپرستی آن‌ ها است.
این فصل با بیان مساله شروع شده و در ادامه به اهداف و فرضیه‌های تحقیق پرداخته می‌شود. چهارچوب نظری تحقیق، تعاریف عملیاتی ومفهومی وهمچنین اهمیت وضرورت تحقیق از دیگربخش های این تحقیق است. درپایان فصل نیز به قلمرو تحقیق اشاره خواهدشد.

 

برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت  pipaf.ir  مراجعه نمایید.

۱۲  بیان مساله

 

دانش  از مصدر دانستن به معنای دانندگی ، دانایی و علم و فضل است . مخلوطی از تجارب، کمیتها و اطلاعات بافتاری منظم است که قالبی برای ارزیابی و یکپارچه کردن و هماهنگسازی تجارب و اطلاعات ایجاد می کنددانش یک ادراک و فهم است که از طریق تجربه ، استدلال، درک مستقیم و یادگیری حاصل می شود(برزین پور ،۱۳۸۹، ص ۱۱۸) و با ویژگی های بدیع و پویای خود، امکان پاسخگویی به ویژگی های محیط های جدید را فراهم می سازددانش دارایی غیر ملموس است که در اقتصاد جدید از دارایی سنتی مهمتر  است. دانش، به عنوان ترکیبی از اطلاعات به همراه تجربه، مفهوم ، تفسیر و بازتاب تعریف شده است (فیض آبادی ، ۱۳۹۰، ص ۶).
مدیریت دانش، مدیریت‌است آگاهانه و فعال در ایجاد انتشار و استفاده از دانش برای رسیدن به اهداف استراتژیک.
ایجاد سیستم های مدیریت دانش یکی از مهمترین راه کارهای بهبود سطح دانش در هر سازمانی شمرده می شوند.
ایجاد سیستم مدیریت دانش موثر یکی از عوامل کلیدی در بهبود فرایندهای کسب و کار است. عوامل زیادی با مدیریت دانش در ارتباط هستند که یکی از این عوامل رهبری دانش مدار می باشد .(Sanchez De Pablo and Donate, 2015)
دیزلر در سال ۲۰۰۱ رهبری را به عنوان راهی برای الهام بخشیدن به دیگران به کار سخت برای به انجام رساندن کارهای مهم دانسته است. رهبری در نتیجه شامل تعریف یک رویکرد مدیریت روشن نسبت به کارکنان و تشویق آنها را به دنبال رهبر برای رسیدن به اهداف شرکت است ایشان اضافه کردند که رهبری متشکل از چند عنصر مختلف است که عبارتند از سبک رهبری، انگیزش و ارتباطاتRibiere& sitar,2003)). رهبری در سازمان‌های دانش به خصوص مربوط به زمانی است که کارگران دانش را درک کرده و رهبران به طور فعال درگیر و متعهد به حمایت از دانش و فعالیت های یادگیری باشند (et all, 2004 DeTienne).
علاوه بر این، رهبران دانش به جای ترویج رفتارهای منفی که انتقال دانش، به اشتراک گذاری، و برنامه رابه خطر اندازد، (Lakeshman,2009) باید برای شناسایی تلاش های خود و همکاران تلاش کنند. (& sitar ,2003,P44  Ribiere). رهبران دانش مدار باید توسعه و طرح کانال مدیریت دانش را برای هر دو اکتشاف دانش و بهره برداری دانش اماده باشند. علاوه بر این، آنها باید بهترین شیوه های مدیریت دانش را در شرکت از طریق یک سبک رهبری مدیریت دانش  ، که شامل انگیزه، ارتباطات، و نیروی انسانی موثر است را ترویج دهند .
به طور کلی، رهبری دانش مدار باید ترکیبی از رفتار رهبری دانش  ایجاد مدیریت دانش ، انتقال، ذخیره سازی، و برنامه در داخل شرکت حرکت کند. شامل ارتباطات روشن در مورد انتظارات از کارکنان دانش و اهداف شرکت، همراه با عناصر انگیزشی (Ribiere& sitar,2003)  در وهله اول، رهبران باید به عنوان مشاور عمل کنند به طوری که کارکنان شرکت را قادر به تشخیص نحوه کار و مدیریت دانش به حصول اطمینان از  اینکه این عمل به ارتباطات کمک می کند. ارتباطات امری ضروری است برای رهبران که به  وضوح نشان دهند  انتظارات کارکنان با توجه به از بین بردن موانع ارتباطی  نسبت به کاری که می کنند (Schermerhorn,2012). تاکید بر اهمیت مدیریت دانش بدون مدیران کارکنان که از مدیریت دانش استفاده نمی کنند از اهمیت برخوردار نخواهد بود (DeTienne et al.,2004 (
محقق به دنبال پاسخگویی به این سوال می باشد که آیا رهبری دانش مدار بر مدیریت دانش در کتابخانه های استان گیلان تاثیر دارد.

 

۱-۳  اهمیت و ضرورت تحقیق

 

امروزه سازمان ها به دلیل ماهیت عصری که در آن به سر میبرند تفاوت های بسیار زیادی با سازمان های گذشته دارند. ویژگی برجسته سازمان های قرن بیست و یکم مسئولیت

رابطه هوش استراتژیک مدیران با توسعه سازمانی و رفتار کارآفرینانه در …

رابطه کارآفرینی و تامین مالی از طریق بدهی در شرکت های پذیرفته …

رابطه پاداش اجتماعی با اعتیاد به کار، تعهد سازمانی و فرسودگی شغلی کارکنان …

دانش ,مدیریت ,۲ ,های ,۱ ,تحقیق ,مدیریت دانش ,مدیریت دانش… ,است که ,دانش مدار ,دانش در ,همراه تجربه، مفهوم ,آماری سوالات پرسشنامه ,بررسی آماری سوالات

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نسیمی از بهشت آژانس طراحی سایت ویستا وب روغن خراطین اصل جوادذبیحی راد : مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب فروشگاه تجهیزات الکترونیکی ویرگول مشکلات یک جوان روشن فکر نما تلاطم یک اقیانوس وبلاگ شخصی حسام چرختاب hesam charkhtab دانلود آهنگ جدید